Verzenden & retourneren

Publicatiedatum: 01-04-2021

Wij vinden het vervelend als je niet tevreden bent over je bestelling. Je kunt je bestelling binnen 14 dagen retourneren naar het retouradres. Hieronder vindt je alle gegevens die van toepassing zijn op het verzenden, annuleren, herroepen of retourneren van een bestelling.

 

Verzenden

Alle producten van MNH Scandinavian Design & Living worden met Track en Trace via PostNL verstuurd. Voor jouw gemak bieden wij verschillende verzendmethoden aan zoals;

  • Standaard levering thuis of op kantoor;
  • Avond levering;
  • Ophalen bij een door jou gekozen PostNL ophaalpunt bij jou in de buurt of
  • Ophalen op afspraak.


De verzendkosten kunnen per gekozen verzendoptie en land verschillen.
Hieronder een kort overzicht:

  • Standaard verzending in NL - EUR 6,40
  • Standaard verzending in NL in de avond - toeslag 1,27 (EUR 7,67)
  • Ophalen bij een PostNL ophaalpunt - EUR 6,30
  • Ophalen op afspraak - Gratis
  • Standaard verzending binnen EU - EUR 8,65
  • Standaard verzending buiten EU
    tot 10kg - EUR 8,65 > tot 20kg – EUR 17,30 > boven 20kg – EUR 25,95


In het winkelmandje worden automatisch de juiste verzendkosten berekend.
Bij een bestelling boven de € 75,- zijn de verzendkosten gratis binnen Nederland.

Gratis verzending buiten Nederland voor bestellingen vanaf € 125,-.

Wil je jouw bestelling direct naar een PostNL locatie bij jou in de buurt laten sturen? Geen probleem, dat kan! Tijdens de check out kun je kiezen voor een post locatie naar voorkeur. Je hebt dan 7 dagen de tijd om je pakket op te halen. Let op, dit is niet mogelijk voor een brievenbuspakket. Deze service is mogelijk voor Nederland en België.

Levering zal plaatsvinden tussen 1 en 7 werkdagen. Tenzij op de website anders is aangegeven. Indien de levertijd tot 7 werkdagen niet zal worden gehaald, zal je een e-mail van MNH Scandinavian Design & Living ontvangen waarin de juiste levertijd wordt vermeld. In dat geval heb je de bevoegdheid om de overeenkomst met MNH Scandinavian Design & Living te ontbinden, door dit schriftelijk (via brief of e-mail) aan MNH Scandinavian Design & Living te melden.

Let op: voor bepaalde producten zoals kaarsen geldt dat deze bij temperaturen van 25 graden of hoger niet verstuurd kunnen worden. Bestellingen zullen dan blijven liggen tot de temperatuur het weer toelaat. Wij zullen jou hierover dan informeren.

 

Een bestelling annuleren

Heb je een bestelling geplaatst, maar wil je deze alsnog annuleren? Neem dan z.s.m. contact op met onze klantenservice. Wanneer het pakket nog niet verzonden is kunnen we je bestelling doorgaans eenvoudig annuleren of wijzigen.

 

Een bestelling herroepen

Is je bestelling reeds verzonden en/of bent je niet tevreden over de geleverde producten, dan kun je de overeenkomst herroepen. Dit betekent dat je de mogelijkheid hebt om je overeenkomst binnen 14 kalenderdagen en zonder opgaaf van redenen te ontbinden.

De herroepingstermijn bedraagt 14 kalenderdagen. Deze termijn wordt gerekend vanaf de dag waarop jij of een derde partij - anders dan de vervoerder en zoals vooraf aan ons kenbaar gemaakt - de bestelling fysiek in bezit heeft gekregen.

Tijdens de herroepingstermijn dien je zorgvuldig om te gaan met zowel het product als de verpakking. Dit betekent dat je het product slechts in die mate mag uitpakken of gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden of niet.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

  • Post: MNH Scandinavian Design & Living
                   Melis Stokelaan 18
                   1948 DA Beverwijk – Nederland
  • E-mail: [email protected]

 

De mededeling dat je gebruik wilt maken van het recht om uw bestelling te herroepen, dient plaats te vinden voordat de herroepingsstermijn (14 kalenderdagen) verstreken is.

 

Een bestelling retourneren

Indien je gebruik maakt van het recht om een bestelling of product te retourneren, dient u deze binnen 14 kalenderdagen -  gerekend vanaf de dag dat jij jouw annulering aan ons hebt gemeld dan wel dat de annuleringstermijn van 14 kalenderdagen zou verstrijken - naar ons terug te. De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.

Graag ontvangen wij wel een bericht via [email protected], zodat wij weten dat een retourzending verwacht kan worden. Verpak de producten goed in de originele verpakking, zodat ze beschermd zijn tijdens het transport. Doe de pakbon in het pakket.

Zodra je retourzending door ons is ontvangen en afgehandeld, zullen we jou hiervan via e-mail op de hoogte stellen en ontvang je binnen 7 dagen je aankoopbedrag terug.

Uiteraard kun je ook een gedeelte van je bestelling retourneren. Mocht je uiteindelijke bestelling door deze retournering onder de service van gratis verzending vanaf € 75,- (binnen NL) of € 125,- (voor België en Duitsland) uitkomen, dan moeten wij helaas wel de verzendkosten van de oorspronkelijke bestelling verrekenen. Zie de Algemene voorwaarden voor de voorwaarden voor retournering. Als u vragen heeft waarop u geen antwoord kunt vinden, dan kunt u natuurlijk contact opnemen met onze klantenservice.

 

Een product ruilen

Wanneer je een item wilt ruilen verzoeken we je een nieuwe bestelling te plaatsen via onze website. Het item dat niet aan jou verwachtingen voldoet, kun je naar ons retourneren zoals hierboven beschreven. 

 

Problemen met uw bestelling of aflevering

Is het pakket of product tijdens het transport beschadigd of kwijt geraakt? Heb je een defect of foutief product ontvangen? Of heb je andere vragen, klachten of problemen met jouw bestelling of levering? Dan verzoeken we je zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice.

Let op: Om je vraag/klacht in behandeling te kunnen nemen, vragen we je doorgaans een foto en beschrijving van het defect of beschadiging aan te leveren.

Wanneer een pakket met duidelijke schade wordt geleverd en de producten beschadigd zijn of ontbreken, ben je verplicht direct een klacht in te dienen bij het transportbedrijf en de levering te weigeren. Tevens verzoeken we je contact op te nemen met onze klantenservice (via [email protected]), zodat MNH Scandinavian Design & Living gebruik kan maken van haar recht om dergelijke claims in te dienen bij het transportbedrijf. NB. Wanneer de levering beschadigd is geraakt of verloren is gegaan tijdens het transport naar de klant, is MNH Scandinavian Design & Living verantwoordelijk. Is de zending beschadigd geraakt of verloren gegaan tijdens het retourneren, dan is dit jouw eigen verantwoordelijkheid.

Eventuele verborgen schade dient - bij voorkeur onmiddellijk maar uiterlijk binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek - te worden gemeld aan onze klantenservice. Deze zal jou vervolgens nader informeren over hoe met de klacht om te gaan.

 

Garantie

Op alle producten van MNH Scandinavian Design & Living is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat een product datgene is of moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Sommige leveranciers van MNH Scandinavian Design & Living bieden tevens fabrieksgarantie op hun producten. Voor meer informatie over de fabrieksgarantie van een specifiek product kun je contact opnemen met de klantenservice. NB. De fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument; deze doet dus niks af aan de wettelijke garantie.

 

Vragen over het retourbeleid? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Contactgegevens
MNH Scandinavian Design & Living
Melis Stokelaan 18
1948 DA Beverwijk
[email protected]

Contactformulier
Met het contactformulier kun je ons vragen stellen of aanvragen doen. Hiervoor gebruiken wij je e-mailadres, telefoonnummer en naam. Hier hebben wij een legitiem belang bij. Wij bewaren deze informatie totdat we zeker weten dat je tevreden bent met onze reactie en drie maanden daarna. Zo kunnen we bij vervolgvragen de informatie er makkelijk bij pakken. Ook kunnen we zo onze klantenservice trainen om nog beter te worden.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »